1 березня 1978 року на основі постанови Ради Міністрів №1131 від 29 грудня 1977 року наказом Міністра цивільної авіації було створено Кіровоградське вище льотне училище цивільної авіації та факультет льотної експлуатації.

Разом з тим, до особливого наказу за КВЛУ ЦА зберігалися функції ШВЛП ЦА з перенавчення льотного та технічного складу на літаках «Як-40», «Ан-24», «Ан-26», «Ан-30».
Урочисті збори, присвячені відкриттю КВЛУ ЦА, були проведені в будинку культури 31 серпня 1978 року, а в жовтні на центральній площі міста під час урочистостей заступник Міністра ЦА А.І.Назаров вручив начальнику училища А.О. Комарову прапор училища.
1 вересня 1978 році на факультеті льотної експлуатації розпочали теоретичні занять перші курсанти – пілоти КВЛУ ЦА. Влітку 1979 року до КВЛУ ЦА почали надходити літаки «Як-18Т». Почалась підготовка інструкторського складу, а влітку 1980 року почались польоти з курсантами першого набору. Після відпрацювання програми на літаку «Як-18Т» курсанти вивчали конструкцію та льотну експлуатацію випускного літака «Ан-24», а згодом розпочали і польоти на ньому.
В 1982 році відбувся перший випуск інженерів – пілотів. 185 випускників , з яких 37 відмінників, були розподілені у майже всі підрозділи країни, де були в експлуатації такі літаки.
1 вересня 1980 року у складі факультету льотної експлуатації був створений факультет повітряної навігації, який розпочав теоретичне навчання першого набору курсантів – штурманів КВЛУ ЦА. З серпня 1981 року він став самостійним факультетом.
У 1989 році в КВЛУ ЦА, вперше у всесвітній практиці, для початкового льотного навчання курсантів – пілотів почали використовувати багатодвигунний турбогвинтовий пасажирський літак «Л-410» УПП. У зв’язку з насиченням повітряного простору літаючими апаратами, оснащенням аеропортів складною сучасною технікою, підвищенням інтенсивності праці працівників служби руху виникла необхідність готувати диспетчерський склад з вищою спеціальною освітою. Тож на основі наказу Міністра ЦА від 22.04.1986 року в КВЛУ ЦА був створений факультет управлінні повітряним рухом (ФУПР) . Для того, щоб грамотно керувати повітряним рухом, диспетчер повинен знати конструкцію літака та двигуна, аеродинаміку, характеристики радіотехнічних засобів, які знаходяться на повітряному судні та на землі, і ще багато іншого. Практичні навички майбутні інженери по управлінню повітряним рухом отримують на тренажерах.
Тренажерний центр УПР КВЛУ ЦА був одним з найсучасніших в Аерофлоті в кінці 80-х початку 90-х років.
Факультет підвищення кваліфікації та перепідготовки авіаційних спеціалістів (ФПК та ПАС) організований наказом начальника училища з 1 вересня 1988 року. Він проводить підвищення кваліфікації та перепідготовку на літаках «Ан-24», «Ан-26», «Л-410УВП», «Л-410УВП-Е», «Як-18Т», «Ан-2». З 1 вересня 1988 року по 31 грудня 1990 року ФПК та ПАС пройшли навчання 2963 авіа спеціаліста з підприємств цивільної авіації та 72 іноземних спеціалістів з Куби, Камбоджі, Лаоса, Перу та Болгарії.
Наостанок варто зауважити, що за період активної діяльності КВЛУ ЦА з 1978 по 1993 роки було випущено : Інженерів – пілотів -1935 осіб Інженерів – штурманів -1847 осіб Інженерів з керування повітряним рухом – 416 осіб.