16-17 травня 2018 р. в Льотній академії Національного авіаційного університету пройшла І Міжнародна науково-практична конференція «Актуальні аспекти розвитку STEM-освіти у навчанні природничо-наукових дисциплін», з метою представлення інноваційного досвіду навчальних закладів за напрямами STEM-освіти, демонстрації рівня освітніх досягнень в інноваційній сфері та створення платформи для спілкування педагогів.

Представники 51 навчального закладу різного типу та профілю взяли участь у міжнародній науково-практичній конференції, серед них:

представники провідних інституцій України, а саме:
Державна наукова установа «Інститут модернізації змісту освіти» МОН України, м. Київ.
Інститут педагогіки Національної академії педагогічних наук України, м. Київ.
Інститут обдарованої дитини НАПН України, м. Київ.
Інститут педагогічної освіти і освіти дорослих Національної академії педагогічних наук України, м. Київ.
Національний центр «Мала академія наук України», м. Київ.      

представники закладів вищої освіти:
Вінницький національний технічний університет, м. Вінниця.
Волинський інститут післядипломної педагогічної освіти, м. Луцьк.
Державний вищий навчальний заклад «Криворізький державний педагогічний університет», м. Кривий Ріг.
Державний університет телекомунікацій, м. Київ.
ДВНЗ «Криворізький національний університет», м. Кривий Ріг.
Державний вищий навчальний заклад «Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди», м. Переяслав-Хмельницький.
КВНЗ «Херсонська академія неперервної освіти», м. Херсон.
Льотна академія Національного авіаційного університету, м. Кропивнпицький.
Національний авіаційний університет, м. Київ.
Національний університет кораблебудування імені адмірала Макарова Херсонська філія, м. Херсон.
Національний технічний університет України «Київського політехнічного інституту імені Ігоря Сікорського», м. Київ.
Національна медична академія післядипломної освіти імені П.Л. Шупіка, м. Київ.
Ніжинський державний університет імені Миколи Гоголя, м. Ніжин, Чернігівська область.
Сумський державний педагогічний університет імені А.С. Макаренка, м. Суми.
Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини, м. Умань.
Українська інженерно-педагогічна академія, м. Харків.
Харківський національний університет імені В.Н. Каразіна, м. Харків.
Харківський національний педагогічний університет імені  Г.С.Сковороди.
Херсонська державна морська академія, м. Херсон.
Центральноукраїнський державний педагогічний університет імені Володимира Винниченка, м. Кропивницький.
Черкаський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних працівників Черкаської обласної ради, м. Черкаси.

зарубіжні заклади вищої освіти:
Атирауський державний університет імені Х. Досмухамедова, Республіка Казахстан.
Заклад освіти «Мозирський  державний педагогічний університет імені І.П. Шамякіна» м. Мозир, Республіка Білорусь.
Інститут педагогічних наук, м. Кишинів, Республіка Молдова.
Могильовський державний університет імені А.О. Кулешова, м.Могильов, Республіка Білорусь.
Технічний університет. м. Софія, Болгарія.
Тракійський університет, м. Стара Загора, Болгарія.
Університет прикладних наук Вайєнштефан-Тріздорф, м. Вайєнштефан-Тріздорф, Німеччина.
Університет Норд, м. Буде, Норвегія.

Окрім закладів вищої освіти прийняли участь професійно-технічні та загальноосвітні навчальні заклади з м. Жовті Води та смт. Васильківка Дніпропетровської області, м. Житомира, м. Черкаси, м. Кривого Рогу, м. Кропивницького, Вінницька область, Луганська область, Кіровоградська область.

Основними напрямами роботи конференції були:
1. Світовий досвід та перспективи розвитку природничо-наукових дисциплін в контексті розвитку STEM-освіти.
2. Використання інноваційних STEM-підходів до викладання природничо-наукових дисциплін та дисциплін професійного напрямку навчання.
3. Актуальні аспекти розвитку STEM-освіти у загальноосвітніх та вищих навчальних закладах.
4. Теоретико-методологічні аспекти формування STEM-компетентності в процесі навчання студентів та учнів.
5. Використання освітніх платформ для організації міжнародної проектно-дослідницької STEM-діяльності.
6. Інженерно-технічні дисципліни як фундаментальна складова розвитку STEM-освіти в вищих навчальних закладах.
7. Застосування інформаційно-комунікаційних технологій та програмно-педагогічного забезпечення у навчанні природничо-наукових дисциплін за STEM-напрямами.

В урочистій атмосфері було надано вітальне слово:
Недільку Сергію Миколайовичу, начальнику Льотної академії Національного авіаційного університету, д.т.н., професор, м. Кропивницький.
Патрикеєвій Олені Олександрівні, начальнику відділу STEM-освіти Державної наукової установи «Інститут модернізації змісту освіти» МОН України, м.Київ.
Головку Миколі Васильовичу, заступнику директора з наукової роботи Інституту педагогіки Національної академії педагогічних наук України, к.пед.н., старший науковий співробітник, доцент, м. Київ.
Засєкіній Тетяні Миколаївні, заступнику директора з науково-експериментальної роботи Інституту педагогіки Національної академії педагогічних наук України, кандидат педагогічних наук, старший науковий співробітник, м. Київ.
Стрижаку Олександру Євгенійовичу, заступнику директора з наукової роботи Національного центру «Мала академія наук України», д.т.н., м. Київ.

На пленарному засіданні конференції актуальними були доповіді:
1. Неділька С. М. – начальника Льотної академії Національного авіаційного університету, д.т.н., професора, м. Кропивницький.
Неділька В.М. - директора Науково-виробничого інституту аеронавігації  Льотної академії Національного авіаційного  університету, к.т.н., доцента, м. Кропивницький.
Ізвалова О.В. – доцента кафедри інформаційних технологій та ОПР Льотної академії Національного авіаційного університету, к.т.н., м. Кропивницький.

РОЗВИТОК STEAM-КОМПЕТЕНЦІЙ НА ІГРОБУДІВНИХ ЗАХОДАХ

2. Садового М. І. – завідувача кафедри теорії і методики технологічної підготовки, охорони праці та безпеки життєдіяльності Центральноукраїнського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка, д.пед.н., професора, м. Кропивницький.

ІНЖИНІРИНГ У ПРОЦЕСІ ВИВЧЕННЯ НЕТРАДИЦІЙНИХ ДЖЕРЕЛ ЕНЕРГІЇ В КОНТЕКСТІ РОЗВИТКУ STEM-ОСВІТИ

3. Бондаренко Т.С. - доцента кафедри інформаційних, комп’ютерних та поліграфічних технологій Української інженерно-педагогічної академії, к.пед.н., м. Харків.

ВИКОРИСТАННЯ КОНЦЕПЦІЇ BYOD ДЛЯ ПОБУДОВИ СИСТЕМ МОНІТОРИНГУ НА ОСНОВІ ХМАРНИХ ТЕХНОЛОГІЙ В УМОВАХ STEM-СЕРЕДОВИЩА

4. Єльникової Г. В. – завідувача кафедри менеджменту Української інженерно-педагогічної академії, голова Громадської організації «Школа адаптивного управління соціально-педагогічними системами», д.пед.н., професор, м. Харків

STEM-ОСВІТА В КОНТЕКСТІ АДАПТИВНОГО ПІДХОДУ

5. Кузьменко О. С. – доцента кафедри фізико-математичних дисциплін Льотної академії Національного авіаційного університету, к.пед.н., доцент, докторанта кафедри фізики та методики її викладання Центральноукраїнського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка, м. Кропивницький.

НОВІТНІ ТЕХНОЛОГІЇ STEM-ОСВІТИ У НАВЧАННІ ПРИРОДНИЧО-НАУКОВИХ ДИСЦИПЛІН З ВИКОРИСТАННЯМ ТРАНСДИСЦИПЛІНАРНОГО ПІДХОДУ

6. Поліхун Н. І. – старшого наукового співробітника, провідного наукового співробітника Інституту обдарованої дитини НАПН України, к.пед.н., м. Київ.
Сліпухіної І. А. – професора кафедри загальної фізики Національного авіаційного університету, д.пед.н., доцента, м. Київ.
Чернецького І.С. – завідувача відділу створення навчально-тематичних систем знань Національного центру «Мала академія наук України», к.пед.н., м. Київ.

НАУКОВА ОСВІТА ЯК ІННОВАЦІЯ В СИСТЕМІ ОСВІТИ УКРАЇНИ

7. Гончарової Н.О. - старшого наукового співробітника відділу STEM-освіти ДНУ «Інститута модернізації змісту освіти», к.пед.н., м. Київ.

ФОРМУВАННЯ STEM-КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ В УЧАСНИКІВ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ: ІНШОМОВНА КОМПЕТЕНТНІСТЬ

8. Сіпія В. В. – наукового співробітника Інституту педагогіки Національної академії педагогічних наук України, м. Київ.

ПРОФЕСІЙНЕ САМОВИЗНАЧЕННЯ ПІДЛІТКА У СВІТІ СУЧАСНИХ ПРОФЕСІЙ

9. Войни Г.Г. - директора НВО СЗНЗ І ступеня «Гармонія» - гімназія ім. Т. Шевченка – ЦПВ «Контакт», к.н. з держ. управління, м. Кропивницький.

«ЗМІНЮВАТИ НЕ МОЖНА ПРАЦЮВАТИ ЯК І РАНІШЕ»

10. Дудіч Г.В. – вчителя англійської мови НВО СЗНЗ І ступеня «Гармонія» - гімназія ім. Т. Шевченка – ЦПВ «Контакт», Фіналіст конкурсу Global Tearcher Prize, спікера міжнародного освітнього форуму Global Education and Skills Forum, м. Кропивницький.

ПІДВИЩЕННЯ МОТИВАЦІЇ УЧНІВ ДО ВИВЧЕННЯ ДИСЦИПЛІН ШЛЯХОМ ЗАЛУЧЕННЯ ЇХ ДО МІЖДИСЦИПЛІНАРНИХ ПРОЕКТІВ (ЗА МАТЕРІАЛАМИ МІЖНАРОДНОЇ STEM-КОНФЕРЕНЦІЇ SCIENTIX)

11. Черкес Н.Б. – вчителя інформатики Комунального закладу освіти Жовтоводської середньої загальноосвітньої з профільними класами школи №8, м. Жовті Води, Дніпропетровської області.

ДОСВІД РОБОТИ «КОМУНАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ ОСВІТИ ЖОВТОВОДСЬКОЇ СЕРЕДНЬОЇ ЗАГАЛЬНООСВІТНЬОЇ З ПРОФІЛЬНИМИ КЛАСАМИ ШКОЛИ №8» В КОНТЕКСТІ РОЗВИТКУ STEM-ОСВІТИ

Цікавими були доповіді:

12. Гуменного О. Д. – старшого наукового співробітника лабораторії електронних навчальних ресурсів Інституту професійно-технічної освіти НАПН України, к.пед.н., м. Київ.

SMART-ТЕХНОЛОГІЇ В КОНТЕКСТІ В STEM-ОСВІТИ

13. Мусіної О. Ю. – заступника директора з навчально-виховної роботи Комунального закладу освіти Жовтоводської середньої загальноосвітньої з профільними класами школи №8, м. Жовті Води, Дніпропетровської області.

ІНТЕГРОВАНИЙ ПРОЕКТ «КРОК ЗА КРОКОМ У СВІТІ ЧАСУ: ВІД ЗЕМНОЇ СЕКУНДИ ДО КОСМІЧНОЇ»

14. Очкасової О. В. – учителя історії Комунального закладу освіти Жовтоводської середньої загальноосвітньої з профільними класами школи №8, м. Жовті Води, Дніпропетровської області.

STEM-ОСВІТА В ШКІЛЬНОМУ КУРСІ ІСТОРІЇ

15. Капусти А. Л. – учителя економіки Комунального закладу освіти Жовтоводської середньої загальноосвітньої з профільними класами школи №8, м. Жовті Води, Дніпропетровської області.

ВІД ТРАДИЦІЙНОГО ДО STEM-УРОКУ

16. Бузько В. Л. – учителя фізики, спеціаліста вищої кваліфікаційної категорії, учителя-методиста Комунального закладу «Навчально-виховне об`єднання №6 «Спеціалізована загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів, центр естетичного виховання «Натхнення» Кіровоградської міської ради Кіровоградської області», м. Кропивницький.

ЕКСПЕРИМЕНТАЛЬНІ ЗАДАЧІ У ПРОЦЕСІ ПРОВЕДЕННЯ БІНАРНИХ УРОКІВ ДЛЯ РЕАЛІЗАЦІЇ STEM-ОСВІТИ У НАВЧАННІ ФІЗИКИ

17. Стрижака О. Є. – заступника директора з наукової роботи Національного центру «Мала академія наук України», д.т.н., м. Київ.

ТРАНСДИСЦИПЛІНАРНИЙ ПІДХІД В СИСТЕМІ STEM-ОСВІТИ

18. Зорі Ю.М. – завідувача навчально-тренінгового центру STEM-освіти КНЗ «Черкаський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних працівників Черкаської обласної ради», к.пед.н., м. Черкаси.
Качкар Є.В. – методиста навчально-тренінгового центру STEM-освіти КНЗ «Черкаський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних працівників Черкаської обласної ради», к.пед.н., м. Черкаси.

СУТНІСТЬ ТА ОСНОВНІ НАПРЯМИ РОЗВИТКУ STEM-ОСВІТИ

17 травня 2018 р. учасників конференції було залучено до практичного застосування STEM-освіти, а саме дослідження магнітної аномалії в селищі Ганівка Кіровоградської області (керівник: Черкес Н.Б. – вчитель інформатики Комунального закладу освіти Жовтоводської середньої загальноосвітньої з профільними класами школи №8, м. Жовті Води).

Кандидат педагогічних наук, доцент,
доцент кафедри фізико-математичних дисциплін
Кузьменко Ольга Степанівна