З давніх-давен найромантичніші та відчайдушніші представники людства мріяли про польоти. Науково-технічний прогрес подарував їм таку можливість. З першого моменту появи і до сьогоднішніх днів професію «пілот» обирають незвичайні хлопці та дівчата, та це не дивно. Оскільки процес пілотування повітряного судна – завдання не тільки складне, але й дуже відповідальне, тому що вимагає наявності особливих здібностей та особистісних якостей. Будь-хто не може стати пілотом. Це один із факторів, який доводить, що льотні кадри на світовому ринку праці завжди затребувані. Наприклад, тут – https://www.pilothiring.com/hot-pilot-jobs.html, постійно оновлюються вакансії для висококваліфікованих пілотів у багатьох авіакомпаніях світу.

Компетентні джерела прогнозують подальше зростання попиту на фахівців цієї професії. Надаємо інформацію із офіційних джерел ІКАО (Міжнародна організація цивільної авіації).

Майбутні потреби у пілотах з урахуванням пропускної здатності інститутів навчання.

У наведеному нижче графіку відображені дані ІКАО річних потреб у пілотах на період 2010-2030 рр. для різних категорій повітряних суден світового парку.

 

Північна Америка
Потрібна кількість пілотів:  27,500
Спроможність навчити:       26,600

Латинська Америка
Потрібна кількість пілотів:  3,600
Спроможність навчити:       1,150

Європа
Потрібна кількість пілотів:  10,700
Спроможність навчити:         7,500

Середній Схід
Потрібна кількість пілотів:  1,000
Спроможність навчити:          600

Африка
Потрібна кількість пілотів:  1,600
Спроможність навчити:          175

Азіатсько-Тихоокеанський регіон
Потрібна кількість пілотів:    5,500
Спроможність навчити:       11,000

По всьому світу
Потрібна кількість пілотів:  49,900
Спроможність навчити:       47,025

Такий прогноз опублікувала ІАТА (Міжнародна асоціація повітряного транспорту):

Результати Звіту ІАТА про процес здійснення програми з питань навчання і професійної підготовки фахівців (ITQI) за 2009 рік.

Потреби у пілотах і підготовці фахівців   2018 2026
Необхідна кількість пілотів для експлуатації знову збудованих  повітряних суден 193,100 350,200
Необхідна кількість нових пілотів для експлуатації додаткового парку повітряних суден 135,000 227,500
Необхідна кількість нових пілотів для заповнення вакантних посад, які виникають у результаті коливання попиту та кількості пілотів, що виходять на пенсію 72,600 125,400
Загальна кількість пілотів (для додаткового парку ПС і заповнення посад), що потрібують початкового навчання 207,600 352,900
Загальна кількість нових пілотів, які потребують перепідготовку для експлуатації повітряних суден, що поступають замість тих, що підлягають списанню 57,930 122,700

Звіт ІАТА за програмою ITQI за 2009 рік, Розділ 4.1, стр. 9-10
Вказану тенденцію підтверджують також інші численні офіційні дані.

Ось які прогнози на те, яка кількість нових пілотів та інженерів, пов'язаних з технічним обслуговуванням авіаційної техніки буде потрібна в найближчі 20 років по різних регіонах світу, публікує на своєму офіційному сайті корпорація "БОЇНГ" http://www.boeing.com/commercial/market/long-term-market/pilot-and-technician-outlook/

Отримати професію пілота цивільної авіації можна на факультеті льотної експлуатації Кіровоградської льотної академії Національного авіаційного університету. Сьогодні тут здійснюється підготовка пілотів за державним замовленням та на договірній основі.

Спеціальність „Авіаційний транспорт”
Спеціалізація "Льотна експлуатація повітряних суден"
професійні права (робота в якості) -
комерційний пілот літака (другий пілот)

Оскільки до стану здоров’я й професійно важливих якостей таких фахівців існують особливі вимоги – вступники на зазначену спеціальність проходять первинну медичну сертифікацію та професійний відбір (порядок та термін проходження яких, визначені у Правилах прийому до КЛА НАУ), та тестування з фізичної підготовки.

Вимоги до фізичної підготовки та інші особливості вступної кампанії – за цим посиланням

Навчання проводиться на основі відповідних Державних та галузевих стандартів освіти України.

Для управління сучасними літаками пілот повинен мати не тільки бездоганний фізичний розвиток, але й - високий рівень інтелекту, глибокі теоретичні знання, стійкі практичні навички. Підготовка такого фахівця включає в себе широкий спектр як загальноосвітніх, так і спеціальних дисциплін - конструкцію літаків і двигунів, льотну експлуатацію, аеродинаміку і динаміку польотів, повітряну навігацію, обслуговування повітряного руху та багато іншого. Майбутня робота вимагає також безумовної відповідальності, дисциплінованості, бездоганного володіння англійською мовою – система підготовки майбутнього пілота в нашому навчальному закладі враховує все це. Тільки ті курсанти, які є успішними в теоретичній та психофізіологічній підготовці, приступають до польотів. Спочатку - на комплексних тренажерах льотної академії. По закінченню тренажерної підготовки - настає період льотної практики.

Льотну підготовку курсантів-пілотів відповідно до норм ІКАО та Загальних авіаційних вимог (JAR-FCL), що використовуються європейськими державами, для отримання свідоцтва члена екіпажу (FTO) забезпечує льотна служба академії, яка має відповідний сертифікат, виданий Державіаслужбою України.

Навчальний заклад забезпечено крім інших - надсучасними навчальними літаками австрійського виробництва «Diamond». Виконання навчальних польотів на таких літаках відповідно до міжнародних вимог передбачає попереднього вивчення ряду спеціальних предметів на англійській мові.

По завершенню навчання, випускники отримують кваліфікацію “Пілот літака”, диплом про освіту державного зразка Міністерства освіти та науки, молоді та спорту України. Державною авіаційною адміністрацією України видаються відповідні свідоцтва приватного пілота (PPL), свідоцтво комерційного пілота (CPL) літака з необхідними кваліфікаційними відмітками на право польотів за приладами, на богатодвигунних ПС.

Академія надає відповідні свідоцтва про вивчення літаків та сертифікати про проходження курсів теоретичної підготовки за програмами PPL, CPL(A)/IR та ATPL(A) відповідно до вимог JAR FCL-1.

Після закінчення навчання, випускникам присвоюється освітньо-кваліфікаційний рівень бакалавра (термін навчання 4 роки). На базі бакалавра є можливість отримати освітньо-кваліфікаційний рівень спеціаліста або магістра (термін навчання 1 рік).